Наукові публікації університету

Myths in Media Communication

Relevance of the study. Modern media communications are filled with myths. These myths reflect structural modifications and content modifications as well as communication understanding process.
Main objectives of the study. The article attempts to clarify what constitutes the myth communication and media communication activity. It also systematizes and comments the most common dual myths in media communications.
Methodology. For achieving the objectives, there were used such methods as systematization (for a review myths as an integrated media communication system), comparative (for a comparison of theses and hypotheses about myths in the media); logic and semantic analysis (for a building of own concepts, identification of semantic relations be-tween them and verification of the selected myths adequacy), etc.
Results. The author explains and reasons why nine groups of myths in media communications were selected. Most myths are based on the transformation processes in communication, resulting the changes of established media and mass communication activities idea.

ID: 212762
Кількість показів: 30
дата змінення: 16.10.2018 16:13:22
Ким змінено (ім'я): (izh3) Євген Цимбаленко
Вид роботи:  Наукова публікація
Тип роботи:  Наукова стаття
Кількість сторінок:  18
Рік видання:  2018
Звітний рік:  2018
Видання:  Research Papers of Jan Dlugosz University in Czestochowa. Linguistics
Том:  13
Номери сторінок:  215
Друкованих аркушів (для монографій):  233
Галузь науки:  Соціальні науки, інші
Автори,співробітники Університету:  Цимбаленко Євген Станіславович
Кафедра / Відділ:  Реклами та зв’язків з громадськістю
Ключові слова:  myth, media communications, mass communication, media communications
Опубліковано за рішенням Вченої ради:  ні
Інститут/Факультет:  Інститут журналістики

Повернення до списку

Вгору