Наукові публікації університету

The Participation of Media in Anti-Islamic Propaganda (The Cases of Theo van Gogh and Malala Yousafzai)

The article reflects on the major cases of anti-Islamic activity (the murder of Theo van Gogh and Malala Yousafzai murder attempt) which includes certain kinds of participation. There were presented the stages that lead to stereotype formation which is used to manipulate the audience. There, propaganda is defined as irreversible stage. It doesn’t have a model of audience’s behavior but has a model of media activity. The main kinds of media participation in anti-Islamic propaganda were defined and systemised. Active participation includes of discrimination. Passive is about unreliable sources and biased information.

ID: 212763
Кількість показів: 46
дата змінення: 03.04.2019 15:30:21
Ким змінено (ім'я): (izh3) Євген Цимбаленко
Вид роботи:  Наукова публікація
Тип роботи:  Наукова стаття
Кількість сторінок:  4
Рік видання:  2018
Звітний рік:  2018
Видання:  Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences
Том:  28
Випуск, частина:  1
Номери сторінок:  26-29
Галузь науки:  Соціальні науки, інші
Автори,співробітники Університету:  Цимбаленко Євген Станіславович / Олтаржевський Дмитро Олегович / Городенко Леся Михайлівна / Соколова Катерина Олександрівна
Автори,студенти та аспіранти Університету:  Соколова Катерина Олександрівна
Кафедра / Відділ:  Реклами та зв’язків з громадськістю / Соціальних комунікацій
Посилання на статтю (посилання на рецензію в журналі (для монографій):  https://doi.org/10.31174/SEND-HS2018-169VI28-05
Ключові слова:  anti-Islamic; propaganda; participation; social journalism
Опубліковано за рішенням Вченої ради:  ні
Інститут/Факультет:  Інститут журналістики

Повернення до списку

Вгору