Наукові публікації університету

Тригер як один із основних складників конкурентних переваг медіакомпаній

The article is devoted to the problem of modern media makers. Them need new tools and models of impact on the audience for the formation of public opinion, social consciousness, social activity. It is worth using a tool that allows you to better segment the audience. Usually segments the media audience by age, gender, time, shared preferences, and more. However, innovative approaches to focusing the audience are often ignored. Using to empathy maps (portrait of consumer), you can learn a lot more information about recipients. A detailed portrait of the audience help the media makers correctly and effectively use triggers. It’s help to fix actions that turn into habits and can become a good investment in the development of the media company in the future. A new model for creating a cross-media product with competitve advantages and monetizing the content is offered.

ID: 226880
Кількість показів: 14
дата змінення: 04.05.2019 17:01:03
Ким змінено (ім'я): (izh3) Євген Цимбаленко
Вид роботи:  Наукова публікація
Тип роботи:  Матеріали конференції
Кількість сторінок:  5
Рік видання:  2018
Звітний рік:  2019
Видання:  Proceedings of the VI International Scientific and Practical Conference "Social and Economic Aspects of Education in Modern Society". RS Global. Warsaw, Poland
Випуск, частина:  20/09/2018
Номери сторінок:  20-24
Галузь науки:  Соціальні науки, інші
Автори,співробітники Університету:  Черемних Інна Володимирівна
Кафедра / Відділ:  Телебачення та радіомовлення
Посилання на статтю (посилання на рецензію в журналі (для монографій):  http://archive.ws-conference.com/wp-content/uploads/conferences_20.09.18.pdf
Ключові слова:  media audience, target, empathy maps, triggers, portrait of concumer, habits, cross-media product.
Опубліковано за рішенням Вченої ради:  ні
Інститут/Факультет:  Інститут журналістики

Повернення до списку

Вгору