Наукові публікації університету

Методичні аспекти формування предметних та комунікативних компетентностей іноземних слухачів при вивченні фізики на підготовчих відділеннях

Провідним методичним напрямом підготовки іноземних слухачів до навчання в закладах вищої освіти є впровадження функціонально-семантичного підходу, одним з аспектів якого є формування комунікативно орієнтованих компетентностей (предметно-мовленнєвих), які забезпечують спілкування слухачів у навчально-професійній сфері. Для реалізації цих завдань та побудови комунікативно орієнтованої моделі навчання необхідно розглянути предметні та мовленнєві компетентності як інтегровані та взаємопов’язані поняття, визначити їх основні структурні компоненти (мотиваційні, когнітивні, діяльнісні) і конкретизувати їх зміст при вивченні фізики та української мови іноземними слухачами. Мовна та комунікативно-мовленнєва готовність слухачів до професійного спілкування при вивчення спеціальних дисциплін, зокрема фізики формується на базі наукового стилю мови, який забезпечує засвоєння мовних компетентностей. Авторами розроблено та методично обґрунтовано шляхи реалізації двоаспектного підходу до формування предметних, мовних та мовленнєвих компетентностей іноземних слухачів при вивченні фізики на підготовчих відділеннях у закладах вищої освіти України. Досвід роботи на підготовчих відділеннях дозволяє стверджувати, що ефективність допрофесійного навчання слухачів залежить від міжпредметної координації та поєднання фахової і мовної підготовки. Професійно орієнтоване викладання мов формує достатній та високий рівень сформованості предметно-мовленнєвих компетентностей. Тільки за умови інтеграції мовного курсу з курсом фізики можливо досягти певного рівня навчальної діяльності відповідно до цілей навчання. Важливим аспектом формування фізичних компетентностей є визначення критеріїв,
показників та рівнів їх сформованості.

ID: 233750
Кількість показів: 42
дата змінення: 07.10.2019 21:35:15
Ким змінено (ім'я): (phys16) Алла Горб
Вид роботи:  Наукова публікація
Тип роботи:  Наукова стаття
Кількість сторінок:  7
Рік видання:  2019
Звітний рік:  2019
Видання:  Вісник університету імені Альфреда Нобеля, серія «Педагогіка і психологія»
Том:  1
Випуск, частина:  16
Номери сторінок:  22
Галузь науки:  Фізика
Автори,співробітники Університету:  Каленик Олександр Олександрович / Цареградська Тетяна Леонідівна / Плющай Інна В'ячеславівна
Кількість недоданих авторів:  0
Кафедра / Відділ:  Загальної фізики / НДЛ Фізичне матеріалознавство твердого тіла / Фізики металів
№ теми:  19БФ051-05
Посилання на статтю (посилання на рецензію в журналі (для монографій):  http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2019_1_4
Ключові слова:  предметна компетентність, мовна та мовленнєва компетентність, іноземні слухачі підготовчих відділень
Опубліковано за рішенням Вченої ради:  ні
Інститут/Факультет:  Фізичний факультет

Повернення до списку

Вгору